PTPTN.....bayar pun susah, tak bayar lagi susah!!!

ekceli aku dah lama sakit hati ngan ptptn nih...cewahhh! dulu masa amik dpt pinjaman dia xde lak sakit hati je...;)

alkisahnya, aku dah habis bayar hutang tu awal bln mac aritu lg...then bln mei kot baru dia stop potong gaji..jadik aku pun claim balik la utang dia kat aku..klu kita utang dia bkn main lg dia htr surat tu surat ni...nak blacklist sana sini...

dah la line dia tu punya la susah nak get through..skrg ni je senang sikit lepas tukar hotline baru..masalahnye tiap aku kol dia kata nnt dia buat aduan mslh aku ni...soh kol blk lps 2weeks...lps 2 weeks aku kol lagi...nak  buat aduan lagi..brapa kali buat aduan ntah...

takpe2..aku bior je...dkt sbln aku kol lg kot2 la ada brita gembira skit...tapi hampeh! tak settle jugak..pastu baru dia bgtau aku kena wat surat klu nak claim lebihan bayaran tu..awat yg xbgtau dari dlu...ngok ngek btl! klu dah dah lama aku htr surat tuh..so hari tu jugak aku faxkan surat pastu siap email bgtau lg.dgn statement akaun lg aku bg.

2-3 hari aku kol lg...lantak la dia nak bengang ke ape...aku kejar selagi xdapat utang aku tuh...RM388.64 tu..lepas susu n pampers anak. dia pun crita la panjang lebar status tuntutan aku..katanya tgh wat pelarasan 1 %, pastu nak forward ke unit bayaran utk keluarkan cek la ape la..sblm ni awat la dia x buat siap2...tgu kita kecoh2 baru la nak terkedek2 kira balik.tapi takpe sbb nnt bertambah lg la amaun yg aku dpt..yes2!!!!

ptg tu aku email lg...hikhik..kejar jgn tak kejar. biar dia x terlepas pandang kes aku nih.  dlm reply tu state "kesabaran puan amatlah dihargai". haha..cam perli je..lantak la..so aku pun reply "tindakan segera pihak tuan amatlah dihargai." orang berbudi kita berbahasa.... ok skrg dah cool sikit kita tgu tgk lagi 2-3 mgu ape crita. klu xde pape lg nmpknye aku kena "berbahasa" lagi la dgn ptptn nih..

Ulasan

  1. memang menyusahkan hidup semua org!!! ptptipu! heheheh

    BalasPadam
  2. hikhik...cay..masa ni la ptptn tipu..dlu ms student ptptn lah harapan..:)

    BalasPadam

Catat Ulasan